Wachttijden

Adagio Psychologen maakt geen onderscheid tussen de wachttijd voor aanmelding (aanmeldingswachttijd) en de behandeling (behandelingswachttijd). Omdat je door één psycholoog geholpen zal worden begint de behandeling direct na de intake.

Wachttijden Jeugd

Let op: Vanaf 2024 is het niet meer mogelijk voor kinderen en jeugdigen woonachtig in Amsterdam om zich aan te melden.

Voor kinderen en jeugdigen tot 18 jaar is de wachttijd afhankelijk van de problematiek en de gewenste taal. Binnen 4 weken kan een telefonische screening plaatsvinden en een inschatting gegeven worden door het aanmeld team voor de actuele wachttijd.

Voor de jeugdigen uit de gemeentes waar Adagio mee gecontracteerd is (zie “Kosten en vergoeding” op pagina Kinderen en Jeugd), is de wachttijd doorgaans niet langer dan 2 maanden.

(laatst geüpdatet in sep 2024)

Wachttijden Volwassenen

Voor korte behandelingen of lichte problematiek geldt op dit moment een korte wachttijd. Hieronder vindt u een overzicht van onze wachttijden* voor behandeling.  

Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen zal er een telefonische screening met een van onze psychologen worden ingepland. Op basis van deze screening zullen wij bepalen of u wel of niet op onze wachtlijst kan worden geplaatst.  

Let op: momenteel hebben we geen ruimte voor nieuwe cliënten die zijn verzekerd bij ASR & Zilveren Kruis.

 

Taal  Bggz/lichte problematiek  Sggz/complexe problematiek 
Duits Wachttijd 3 maanden Wachttijd 8 maanden
Engels Wachttijd 3 maanden Wachttijd 6 maanden
Frans Wachttijd 8 maanden Wachttijd 8 maanden
Italiaans Wachttijd 3 maanden Wachttijd 3 maanden
Kroatisch Wachttijd 3 maanden Aanmeldstop
Nederlands Wachttijd 3 maanden Wachttijd 6 maanden
Portugees Wachttijd 3 maanden Wachttijd 12 maanden
Spaans Wachttijd 3 maanden Wachttijd 9 maanden

 

(laatst geüpdatet in september 2024)

 

De aangegeven wachttijden zijn slechts een indicatie. Omdat we afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van onze behandelaren, kan dit variëren per taal, zorgvraag en zorgzwaarte. Het kan dus voorkomen dat de wachttijd afwijkt van de hierboven genoemde indicaties.

Het kan voorkomen dat vanwege bijzondere omstandigheden zoals je (vermoedde) diagnose of je verzekeraar je langer moet wachten op een behandeling. In dit geval kun je contact opnemen met je verzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Deze is dan verplicht om een psycholoog voor je te zoeken waar je binnen de hiervoor wettelijk gestelde maximale wachttijden terecht kan.

*Let op: de wachttijd gaat pas in vanaf het moment dat het dossier compleet is inclusief verwijsbrief, de telefonische screening heeft plaatsgevonden en je van het aanmeldteam bevestiging hebt gekregen dat je op de wachtlijst bent geplaatst.